Chocolicious

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Malin - 11 juni 2014 19:11

Suck....att det aldrig kan få vara lugnt!

Bagheera kräktes flera ggr igår kväll, trodde han försökte få upp en hårboll, kräktes även inatt så jag vaknade av det.

Imorse torkade jag upp flera kräkshögar, enbart slem och magsaft. Bagheera var sig inte lika, trött, hängig, ville inte äta eller dricka, knappt ens vara ute. Han låg bara på trappan. Tog tempen på honom, 39,8   

Var ju bara att ringa djursjukhuset och få en tid. Skyndade mig till stallet så jag iaf hann med att mocka och fixa maten, Nero fick en oplanerad vilodag idag, men verkade inte misstycka!


Väl på plats med Bagheera blev det blodprovstagning och röntgen. Proverna visade på kraftigt förhöjt värde av vita blodkroppar talandes för infektion. Röntgen visade tacksamt nog inget stopp, men lite bubblig och gasig ventrikel/duodenum. Å så var han naturligtvis väldigt intorkad. Så vi fick stanna kvar med dropp, antibiotika och kontrast per os för att se så det inte fanns något hinder i ventrikeln.


 


Kontrasten kom dock inte upp, så det verkar inte vara något stopp. Tempen minskade något, till 39 efter 6 timmar med dropp och efter given antibiotika. Så då fick vi åka hem igen, men om han börjar kräkas igen, eller om tempen stiger och katten försämras får vi åka in akut inatt igen. Annars har vi ett återbesök imorgon bitti för kontroll och beslut om fortsatt behandling!


Så både jag och Bagheera var ganska trött när vi äntligen kom hem igen. Nu hoppas vi att det får fortsätta vara lugnt, för han har druckit lite vatten och ätit lite blötmat för egen maskin när vi kom hem!


Mattes älskling!

 
  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards