Chocolicious

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Malin - 13 juni 2014 18:15

Lååång fredag för min del idag igen. Jobbade 7-16 idag och åkte direkt från jobbet till stallet. Mockade och fixade med Neros mat, innan jag borstade och sadlade min stjärna. Gick ner till ridhuset tillsammans med Lisa och Domena, och för vår del var det endast skritt som stod på schemat. Så jag passade på att ta tillfället i akt och skrittade igenom morgondagens dressyrprogram. Nero kändes mjuk och fin, väldigt avslappnad och fönöjd med dagens arbete tror jag.

När jag skrittat 40 minueter så frågade Lisa om jag kunde sitta upp en sväng på Domena. Så då blev det ett kortare pass även på henne. Snacka om skillnad på häst.


För det första så är Domena en ponny, å en ganska liten sådan, skulle gissa på C-ponny mått. Å dessutom en pålle som är känslig i munnen och ganska så het. Så hennes försvar vid ridning är att springa snabbt och dra upp huvudet, å Lisa blir lite osäker och tar tag i henne, å då springer hon ännu värre. Jag som är van vid heta hästar anser att bästa metoden är att driva på heta hästar framåt, så man får dom att gå fram till bettet, för annars får du aldrig igång bakdelen och rumpan. Å även Domena svarade fint på detta och började söka sig neråt. Skrittade, travade och galopperade en sväng och på slutet så skrittade hon jättelugnt och fint i form utan att hetsa.


När vi var färdigridna så var det dags för kvällsbad av Nero och sen knoppning. Å däremellan lädersmörjning och packning av prylar.


När stallet var klart var det bara att åka hem och förberede mina kläder och mat inför imorgon!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards