Chocolicious

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Malin - 26 juli 2014 21:15

Fortsatt tidiga stalletmornar för min del. Är ju helt enkelt svalare och skönare för både häst och ryttare.

Idag hade vi hela ridhuset för oss själva, och fick jobba igenom en del efter torsdagens behandlingar. I traven tog det emot att komma igång i bakdelen och vidga bogen ordentligt, men inget som inte lite öppna/sluta på volt samt skänkelvikningar längs diagonalen kan råda bot på. I galoppen däremot kändes han superfin. Hade inget i handen utan han bar sig själv i en luftig och lugn galopp där jag bara kunde gunga med och reglera takt, tempo och ställningen med sits och skänklar! Det är lycka!


Fick bli en dusch efter avslutat pass, och sen ut i hagen med full mundering!


Även idag stod sommarstugan på agendan, och vi fick en lite molnigare, men fruktansvärt varm dag. Återigen har jag spenderat dagen i solen med böcker och sällskap. Inte så nyttigt för formen kanske, att man solar, äter och slappar. Tur jag har ridningen som iallafall bränner ett par kalorier i värmen!


Bagheera provar mobilkameran...  

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards