Chocolicious

Alla inlägg den 28 juli 2014

Av Malin - 28 juli 2014 20:17

...för Nero iallafall. Själv har jag jobbet 7-16 på mitt extrajobb idag, och åkte således till stallet direkt efter jobbet.

Fortsatt varmt och pottigt, så Nero verkade ganska nöjd att det var vilodag på schemat idag. Vi ryktade en sväng och mumsade på äpplen med tillhörande snutteljud. Livet som häst är inte alltid så illa.


Resten av veckan är upplagd utifrån tävling på onsdag kväll - då bär det av till Sörmons ridklubb, som denna gång håller tävlingarna på Lilleruds anläggning. Ska rida LB:2.

Så imorgon blir det ett dressyrpass med lite vägar ur programmet, och sen blir det skrittur på torsdag.


MIna förhoppningar på onsdag är att han ska fortsätta göra bra ifrån sig, och vara med mig genom hela programmet. Så får vi helt enkelt se hur långt det räcker denna gång. LB:2 är ju snäppet svårare än LC resp LB:0/1, så det ställer större krav på form, takt och bärighet.


Får blir sambon som följer med på onsdag, ena gasfjädern till transportens lucka har gett sig, och pga semestrar får jag ingen ny förrens på måndag. Å jag orkar inte fälla upp luckan själv utan den hjälpen som gasfjädrarna ger. Så förhoppningsvis blir det lite fotografering utförd på onsdag.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards