Chocolicious

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Malin - 8 augusti 2014 19:15

...stod på agendan idag.

Var fyra stycken hästar som skulle skos, så jag fick sko sist och hann med att rida Nero innan det var vår tur.

Idag blev det ett dressyrpass inne i ridhuset. Nero kändes fin från början idag, och vi jobbade lite utifrån senaste Ola-träningen. Dvs red en del skänkelvikningar längs långa diagonalen, men även öppna längs halva långsidan, en volt och sen sluta andra halvan. Jobbade lite galoppfattningar, där vi fattade på rakt spår, inte en endaste felfattning idag   

Tycker att Nero börjar kännas bättre i vänster galoppen. Där har han ju tidigare haft jobbigt med att få in bogen ordentligt och runda sig, han blir gärna lite rak och utåtställde i bogen. Men idag märkte jag faktiskt skillnad, för idag gjorde han fina 15m volter i galoppen i båda varven.


Avslutade med att trava lite serpentinbågar och verkligen runda igenom i bågarna.


Medan Daniel skodde Nero så ägnade jag mig åt att rulla ihop ungefär 100 benlindor och vika in alla nytvättade och nyköpte schabraken. Skönt när det är gjort!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards