Chocolicious

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Malin - 10 augusti 2014 21:15

Tävling för vår del idag, LC:1 och LB:1 stod på programmet, och Trossnäs som värdar.

Hade vissa problem att hitta dit, då de skrivit fel i vägbeskrivningen, så vi blev lite sena dit. Ut med Nero och på med grejorna och sen skrittade vi bort till framridningen. Började rida fram, och när jag hållit på en stund så hör jag att de kallar mig till collectingringen, å jag hann tänka för mig själv att det kändes som om framridningen blev väldigt kort, så sena var vi ju inte. Men ibland går tiden fort, så jag begav mig till collectingringen som bestod av en 15m volt utanför tävlingsbanan. Fortsatte min framridning i begränsat format där, ekipaget före red, och blev klara. Kom ut, och jag väntade på att bli inkallad på banan. Minuterna tickade, och plötsligt kommer speakern springandes och ber om ursäkt, hon hade missat att det var en 10min paus mellan ekipaget före och våran tid. Å då var det ju ingen ide att bege sig tillbaka till framridningen, så det var bara att gilla läget.


Lite bilder från framridningen, innan vi hamnade i collectingringen...


Kommer in på banan och inser att vi återigen hamnat i värsta tänkbara underlag. Djupt harvad sand, det var som att rida i ett sandtag. Å Nero kändes så SEG!

Inget att göra åt, bara försöka göra det bästa av situationen. Känslan genom hela programmet var segt och utan tryck, fick en felfattning i höger galoppen, och i halten på medellinjen så fullkomligt dök han in.

Var otroligt besviken när jag kom ut, men trots i mitt tycke en knaper insats så fick vi ihop 67,593% och fick en fjärde placering och således rosett och plakett även denna gång. Fick fin kritik av domaren, som tyckte vi genomförde en mycket snygg och prdylig ritt med bra form och takt. Å så skulle vi öva på halterna...  

I vanliga fall brukar vi få höga poäng på just halterna, eftersom Nero är så stabil och stilla, står korrekt osv. Dagens halt var verkligen ett undantag, men det kan ju knappast domaren veta!


Lite bilder från första klassen!


                       

Här ser ni hur Nero dök in i halten....

Å här har jag "hämtat" upp honom...

       


Var ju kort om tid mellan klasserna, så det var bara att skritta av och sen hoppa av och gå lite med Nero. Vidare till prisutdelningen, utan häst för min del idag. Men vi fotade Nero med rosetten lite senare...


       


Upp igen och så skrittade jag fram en stund och red lite trav och galopp i ett försök att inte trött ut honom ännu mer, men samtidigt bli av med lite slagg och mjuka upp musklerna. Dock fick vi ett rejält utslag i andra klassen då Nero inte orkade riktigt. Han kändes skittrött och fattade fel galopp i vänster varv denna gång, samt att han bröt av mitt i galoppen på kortsidan. Resultatet blev därefter och vi fick 58,376% och en näst sista plats i klassen. Snacka om att prestera åt båda håll. Men vi får kömpa vidare och hoppas på bättre underlag och mindre fel från speakern vid nästa tävling...  


LIte bilder från andra klassen...

         

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards