Chocolicious

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Malin - 13 augusti 2014 21:12

...var vad som väntade oss i skogen idag. Tanken var att jag skulle hjälpt Erika och Duvel med deras första ridtur på utebanan och att Nero skulle fungera som draghjälp och moraliskt stöd. Vi hade dock missat att det var pay n jump på utebanan idag, så vi fick skjuta på den iden. Så jag och Nero red ut istället. Tog svängen runt Masten, fast baklänges idag. Å vi hade väldigt fint och lagom fuktigt underlag , perfekt för lite galoppjobb. Vi började i stor stil och Nero kändes väldigt pigg och framåt. När vi kommit halvvägs och ligger och rullar i galopp, så får jag plötsligt syn på två travekipage som kommer oss till mötes på vägen. 


Eftersom Nero bara träffat travekipagen som vi såg på Färjestad i samband med tävlingen, och dessutom reagerade ju Nero väldigt starkt på dem då, så saktade jag av och stannade med Nero. Ropade till dem att jag ville att de skulle sakta av, då Nero var ovan. Fick dock ingen respons, och när det äntligen saktade av och var tillräckligt nära så upprepade jag mitt önskemål. Fick dock inget trevligt bemötande tillbaka, utan de sa åt mig att flytta på mig till Gärdet, så de kunde komma förbi. Så jag vände på Nero och började skritta mot Gärdet , men hela tiden så kom de närmare och närmare, tillslut var den ena och flåsade oss i hasorna. Tur att Nero är snäll och väljer att lyssna på sin matte. Direkt när jag tagit ett steg av från vägen så bara dundrar de både ekipagen förbi oss. Tack för den!


så det var en något skärrad Nero som fick återvända hemåt. Krävdes en hel del jobb för att få honom loss och igenom i kroppen igen.  Så nu hoppas jag att detta möte inte spätt på hans obehag gentemot travhästar ännu mer. 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards