Chocolicious

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Malin - 31 augusti 2014 22:45

Jaha ja...då var det kanske dags att avslöja den överraskning som jag nämnde för en tid sen.

Jag har blivit med ytterligare en häst - å Nero har blivit storebror   


Idag var jag och hämtade min andra pålle - Cesar XXV

En PRE-valack född 2010, således 4 år gammal. Ej inriden, utan det är planen för hösten och vintern.

En trevlig herre med bra rörelser och storlek. Han är ganska så tunn och omusklad i dagsläget, men med lite arbete och extra protein så ska vi nog jämna till kanterna lite   


Lite bilder på killen...


       


Så nu är jag ägare till två hästar och därmed kommer nästa överraskning - nämligen att vi även har flyttat   

Fanns tyvärr inte ledig plats för ytterligare en häst i privatstallet där vi stod tidigare, så förutom att hämta hem Cesar idag, så har vi ägnat förmiddagen åt att flytta alla grejor till nya stallet, och avslutat med att hämta Nero.


Det enda smolket i bägare var att Cesar nte alls var särskilt sugen på att gå in i transporten. Så efter 2,5 timmes diskussion, där han ägnade delar av tiden åt att stå på två ben, och andra delen åt att frysa fast, så lyckades vi övertala honom att gå in. När han väl gått in stod han lugn och snällt i transporten utan minsta tillstymmelse till obehag. Åkte lugnt och fin på hemvägen, och när vi lastade ur så backade han ur släpet som en rutinerad tävlingshäst. Så med lite uppfostran och träning tror jag inte det blir några fler problem.


På plats i stallet ägnade han sig mest åt att äta hö, och verkade ta det hela med ro.

Nero var även han lugn i sin nya box, och åt och drack med god aptit. Imorgon väntar ihopsläppet!


Med tanke på min och Nero´s flytt, så har jag en stallplats ledig!


Så boxplats i Privatstallet i Botorp uthyres omgående i andra hand.

Stallet innehåller 9st boxar och i månadshyran 1550kr ingår

  • Samtliga fodringar samt in och utsläpp på vardagar (sköts av ridskolans personal). Helgerna - tvättstugeschema inhyrda.
  • Täcken av/på
  • Möjlighet till benskydd/boots av och på mot tillägg.
  • Tillgång till spolspilta med varmt/kallt vatten
  • Tillgång till tvättmaskin och torkrum
  • Uppvärmd sadelkammare
  • Stor uteridbana med hindermaterial
  • Stora hagar med daglig utevistelse
  • På anläggningen finns dubbla ridhus, ingår ej i stallhyran.

Vid intresse kontakta mig via bloggen alternativt via mejl lafructis@gmail.com. Lämna uppgifter så återkommer jag till dig!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards