Chocolicious

Alla inlägg den 16 september 2014

Av Malin - 16 september 2014 23:50

Suck... Ibland känner jag mest för att leka struts och bara stoppa ner huvudet i sanden och lägga en filt över mig.
Idag var det således klinikbesök för Cesars del. Dels för att ta bort en vargtand, men även för att komplettera besiktningen med ett böjprov, då det ej gick att genomföra sist.

Cesar skötte sig fint, gick rakt in i transporten, stod snällt hela resan och gick snällt ur. Väl inne på kliniken stissade han omkring en del i boxen innan han ställde sig nära mig och coolade ner. Vi började med böjprovet och det gick fint ända tills vi kom till vänster kotled fram. Där visade han redan i böjningen att det gjorde ont, och sen en grads hälta både på in och utlöpan. :-(

Så efter diskussion med veterinär och säljare så beslutade vi att avsluta där och häva köpet :'(

Jag fattar inte varför jag ständigt drabbas av detta. Oinridna och obelastade unghästar som teoretiskt borde vara rena, men inte när jag är intresserad av dom iaf!

Så det var med tunga steg vi återvände hem till stallet. Eftersom vi var hemma så tidigt så fick Cesar komma ut i hagen en stund till!

Mycket tankar som snurrar ikväll :-/

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards