Chocolicious

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Malin - 27 oktober 2014 22:45

Lite skönt med sovmorgon även imorse, även om jag gick upp vid 8-tiden för att åka till stallet. Hade ju Ola-träning kl 10.00, så innan det fixade jag med mockningen och bar ner höpåsar och hinkar. Borstade och friserade Neros man, längtar efter att få klippa den lite kortare, men det får vänta tills efter tävlingen.


Hade dessutom bokat ytterligare tvättid idag, så jag slängde in en ny maskin medan jag tränade.

Idag gick Nero fortsatt väldigt bra. Stor skillnad i galoppen och vi visade även upp delar ur tävlingsprogrammet där vi fick godkänt av Ola. SKÖNT!


Känns så roligt när det går framåt, Nero känns harmonisk och nöjd, och har verkligen utvecklat sitt steg väldigt mycket. Han blir nästan aldrig hetsig och steppig längre, utan länger ut och vilar i steget oavsett övning. Till och med i skänkelvikningen orkar han nu hänga ordentligt i steget.


Hoppas kunna ta med mig sambon och fota och kanske filma någon dag, så även ni får se förändringen.


Fler roliga nyheteer är ju att jag nu blivit ägare till ytterligare en PRE.

Igen tänker ni...å ja, igen   


Hoppas ju dock på att det blir för lite längre tid denna gång, nu har han nämligen gått igenom besiktningen och är kastrerad. Beräknas vara redo för transport om sisådär 3veckor!


Å det är hästen som jag visade bilder på i ett tidigare inlägg.

ALEJANDRO DII MELORIA

Född 2013


Således en bebis på tillväxt, men tiden går så fort, så det är snart dags att rida in.

Han är e: Galope P u:Danza P ue:Zagal XI


Han är stor och reslig redan nu, strax under mammans mankhöjd som är 164cm, och med en pappa på 172cm, så finns det ju lite att växa på. Trevliga rörelser som han ärvt både från mor och far, så nu hoppas jag att vi ska få fortsätta vår historia tillsammans!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards