Chocolicious

Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Malin - 30 oktober 2014 20:30

Jobb till 16 idag och sen väntar en välförtjänt treledighet denna helg....skönt!

Idag blev det ett dressyrpass nere i ridhuset, plockade på kandaret idag och Nero kändes väldigt fin. Vi jobbade med många delar till söndagens tävling, dvs skänkelvikningar, ryggning och galoppfattningar från skritt samt den förvända galoppen. Som känslan är nu så klarar han de nya delarna galant, och det är egentligen fortfarande galoppen som han har det jobbigt i. Han galopperar så stort och med hela kroppen, så han har inte riktigt styrkan att orka när jag börjar samla ihop honom ordentligt. Så det är vår akilleshäl just nu.


Efter avslutat pass var det mycket folk i stallet, så jag ställde Nero i en annan del av gången är vad han är van vid. Mycket nyttig träning. Det märks att han utvecklats för han står väldigt snällt still, helt lös där jag ställer honom, så länge jag är inom räckhåll, alternativt inte försvinner längre än ett par minuter. Sen börjar den väluppforstade fasaden att rämna och han står inte längre still. Men vi fortsatte att träna. Är så himla skönt och praktiskt att ha en häst som jag kan ställa lös i ridhuset, på gången, på stallplanen, och han står still där tills jag ber om något annat.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards