Chocolicious

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av Malin - 4 januari 2015 23:10

...var vad dagens ridning gav. Körde ett dressyrpass på gärdet där underlaget var riktigt bra idag. Nero hade mycket arbetslust idag och kändes väldigt fin i kontakten. Skrittade och travade fram på vägen dit och kunde börja jobba med öppna och sluta på en stor volt. Varierade tempo och storlek på volten samt böjning och tärning i steget. Red även en del skänkelvikningar åt båda hållen och där kändes Nero väldigt fin och bärig. I galopparbetet fick jag en superbra känsla på direkten. Nero hittade omedelbart en bärig och rund galopp där han väntade in mig och jag kunde reglera tempo med enbart sitsen. Eftersom han kändes så fin så jobbade vi vidare med den förvända galoppen. Fick även där en betydligt mycket bärigare känsla där jag kunde påverka honom både i form och tempo. Red serpentinbågar där vi fick en naturlig samling och då blev han så fin!

Avslutade med att göra fattningar från skritt. Red först ett par varv på volten med fattningar och avsaktningar och fortsatte sedan med att rida på långa diagonalen och fatta ömsom höger ömsom vänster galopp, galoppera ett par steg, sakta av till skritt och sen ny fattning. Nyttig träning där man verkligen måste ha hästen mellan skänklarna och ordentligt framme för skänkeln. Riktigt roligt pass där vi båda var nöjda när vi begav oss hemåt.

Hade insläpp i stallet så efter att ha mockat fick Nero gå in i boxen och sen hämtade jag in övriga hästar. Borstade, kretsade hovarna och myste lite med Dino. Testade även att stå bredvid honom och studsa upp och ner ett par går, samt att jag la armen över ryggen och klappade och hängde lite. Det är alltid bra att börja med sådant man kan göra redan nu.

Nero efter dagens pass...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards