Chocolicious

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Malin - 10 januari 2015 19:30

Jajamensan, idag var det sannerligen ett spännande väder utomhus.

Började dagen med sovmorgon, frukost och sen en skön promenad tillsammans med sambon. När vi gick ut så snöade det lite lätt, men det tilltog kraftigt under tiden vi var ute, SKönt med mössa, för den var helt vit och täckte med snö innan vi var hemma igen. Det fortsatte att värka ner ute, och jag åkte till Ica för att handla, vägarna var mindre roliga att ta sig fram på idag, gick i 60km/h.

Lunch hemma och sen till stallet. Hade ju insläpp på min agenda idag, och ville hinna rida innan.

Nero verkade lycklig över att få komma in, lyckan var dock av den anledningen kortvarig, då vi efter borstning och påklädning begav oss ut i snöstormen igen. Nu hade det dock övergått i någon slags blandning mellan snö och regn, så väglaget var inte allt för roligt. Vi skrittade iväg, och det var ett tungt och hakligt före idag, så det fick bli en kortare sväng in i skogen där vi travade och galopperade i snön på en skogsväg, innan vi åter skrittade hemåt. Mötte plogbilen både på ut och hemvägen, Nero blinkade knappt. SKÖNT!


Underbar vy från hästryggen....  

 


Tillbaka i stallet fick Nero stå på gången medan jag mockade till båda killarna. Släppte in Nero i boxen, hämtade in Filippa, Sparven och Jacke. Hämtade slutligen Dino, som fick av sig sitt blöta regntäcke och på sig ett skönt fleecetäcke istället. Sen blev det promenade för vår del. Nu när det äntligen slutat snöa var det ganska fint ute. Så vi gick en promenad upp till vägen och tillbaka. Å Dino var så himla duktig. Han skrittade glatt bredvid mig med gott självförtroende. Bjöd på en glädjebrall, men lyssnade fint när jag bad honom ställa ner fötterna på marken igen. Sen övade vi lite start och stopp, även det gick toppen. SÅ stolt över min fina bebis!


Tillbaka i stallet var Dino ganska trött efter det lilla äventyret, och tyckte det passade bra med lite mellis och sen en eftermiddagsslummer.


Nu hoppas jag snön får ligga kvar tills imorgon iaf, så ska jag ta med mig sambon till gärdet och ta lite snöbilder...härligt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards