Chocolicious

Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Malin - 12 januari 2015 22:30

Nero - en dressyrhäst...?

Mnjaa...inte nödvändigtsvis...!


Idag visade han nämligen en oanad talang som iaf inte jag visste att han besatt.

Pga trist väder och att Nero gått ganska hårt så blev det promenad med båda pållarna idag. Fick även med oss Anna och Sparven ut. Själva promenade avlöpte väldigt fint, Nero skötte sig i vanlig ordning och även Dino glänste idag då han snällt promenerade bredvid mig längs vägen. Inga dumheter, han stannade när jag stannade och vi mötte bilar två ggr och han brydde sig inte. Så stolt över fina killen.


Tillbaka vid stallet så gick jag direkt med båda killarna till hagen, släppte Dino först och lyckas på något sätt sjabbla till det med linorna så Nero blir rädd, tar ett kliv och hoppar sedan i det närmaste från stillastående rakt över staketet som iaf är 130cm högt. Dessutom iklädd 400g vintertäcke och med ett grimskaft hängandes framför sig. Å jag fjompar runt på 70cm hinder....får nog höja kriterierna lite till våren   


Sen flajsade han omkring lös runt de andra hästarnas hagar och in i skogen på sidan om hagarna. Så Anna och jag fick oss lite motion när vi jagade runt och fångade in honom. Turligt nog så var han ganska lättfångad och följde snällt med in. Endast en liten skråma på ena bakbenet, bara en liten rispa....turligt nog!

Sen var det bara att återvända till hagen och dela ut lunchhö till killarna...en erfarenhet rikare   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards