Chocolicious

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Malin - 15 januari 2015 22:15

Fick byta pass med Malin på jobbet idag, vilket innebar att jag kunde rida på förmiddagen idag.

Var riktigt trist ute idag med plusgrader och gråkallt. Var dock fin isväg, så det passade perfekt med ett dressyrpass på vägen. Dvs där vi kunde jobba mycket med rakriktningen i samtliga gångarter...!

Nero kändes väldig taggade idag, men gjorde ett väldigt fint jobb med såväl trav som galopparbetet. I traven jobbade vi med att växla tempot och steglängden, och i galoppen la vi fokus på fattningarna.


Hörde rätt vad det är ett läte bakom oss och inser att vi har en travhäst med sulky springandes bakom oss. Å ni som följt med här ett tag vet ju att det är Neros stora skräck...travhästar! Så jag låtsades som ingenting och travade vidare mot en avtagsväg, där vände vi in, och så ställde jag Nero så han kunde kika på ekipaget. Å vilken gullig tjej det var som var ute och körde, hon gjorde vår dag!


Hon sakta in, frågade om det var ok att hon körde förbi, jag sa att absolut, men han är ovan, så prata gärna när du kommer förbi, så fattar han att det är en människa med i den konstiga sammansättningen av saker. Så Nero blev spänd, men stod snällt kvar när de passerade. Dessutom förklarade hon att de skulle vända en bit längre fram och komma tillbaka. Toppen tänkte jag, nu kan vi möte ekipaget två ggr.


Så jag fortsatte trava så jag han till nästa vettiga mötesplats där jag väntade in dem. Den här gången stannade hon till så vi pratade en stund och Nero hann inse att det faktiskt var en vanlig häst med människa, bara det att människan satt i en vagn. Så han fortsatte snällt turen med mig, och vi fick en bra upplevelse med travhästar, vilket gör mig väldigt glad!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards