Chocolicious

Alla inlägg den 22 januari 2015

Av Malin - 22 januari 2015 23:43

Ytterligare en fullmatad dag. Hade klockan på 06.45 och efter en snabb frukost bar det av till stallet. Snabbrykt av Nero, på med utrustningen och sen skrittade vi iväg. Blev en tur runt skolan idag. Var väldigt trevligt underlag med snö i härliga lager. Nyttigt motstånd där vi ffa jobbade i trav och galopp.

Väl tillbaka i stallet klädde jag på samtliga hästar i väntan på att veterinär Jenny skulle komma. När hon anlände hade jag hunnit mocka till killarna så vi började med att vaccinera Jacke. När det var klart fick han och Sparven komma ut i hagen. Dino blev sederad och sen släppte jag ut Nero och Filippa. Själva ingreppet gick både snabbt och smidigt, så nu är Dino två vargtänder kortare.

Gjorde färdigt stallet medan Dino vaknade till och.ägnade mig sedan åt rykt och lite pyssel med honom. Boel lovade att släppa ut honom vid.14-tiden då han fick börja äta igen.

Även Nero var superduktig och stod själv i hagen under tiden. Hade ju dock kompisarna runt sig, men för honom räcker inte alltid det.

Väl hemma fick mina björnbröder komma ut en stund i snön och ta lite frisk luft medan jag skottade rent uppfarten.

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards