Chocolicious

Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Malin - 30 januari 2015 18:30

...kan ingenting hända...  

 

Eller vänta...den frasen kanske inte riktigt gällde för hästar!

Aja, mina killar håller fred på sig iaf. 

Nero och jag red runt skolan idag. En lagom tur med både skritt, trav och galopp. Kände lite på öppna, sluta, skänkelvikningar och avsaktningar och gallopfattningar. Tycker Nero gav en fin känsla och kändes avslappnad och mjuk i kroppen. Nöjda återvände vi till stallet. 


Dino fick en ordentlig rykt med utredning av manen och svansen. Sen fick jag en idé om att testa att lägga på honom Neros schabrak som hängde på hängaren efter vår ridtur. Dino blinkade öht inte, varken när jag slängde med schabraket över ryggen eller över halsen och rumpan. Massor med beröm till duktigaste killen!

 

Å eftersom det gick så totalt okomplicerat, så passade vi på att även lägga på sadeln   

 

Aldrig varit med om maken till okomplicerad unghäst. Han tar allt nytt med ett totalt lugn och tycker bara det är så roligt med allt nytt jag hittar på. Älskade pluttis   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards