Chocolicious

Alla inlägg under februari 2015

Av Malin - 4 februari 2015 22:53

Jag bara älskar vintern som den är just nu. Dvs massor med snö, ett par grader kallt och ljust längre och längre på eftermiddagen. Sov ju till lunch idag efter nattens jobb. Till stallet vid 14-tiden och startade med att mocka.

Har ju inte uppdaterat er i hur det går med Dinos bädd i boxen. Är såå nöjd, han är den perfekta bäddhästen och idag tar det mig sammanlagt 15 minuter att mocka till båda killarna, mot 40 minuter tidigare.

Hämtade in Nero från hagen och Anna hämtade Jacke och släppte samtidigt in Sparven till Dino så dom kunde leka medan vi red ut. Yises vad kul dom hade - sötnosarna.

Anna och jag red en ganska lugn tur, Nero kändes rätt mörkt efter igår och det var duktigt med snö i skogen.

Väl hemma från stallet blev det ombyte och på med skidkläder. Blev en timmes längdskidåkning tillsammans med sambon. Så kul att komma ut lite i spåret igen. Men jag lär känna av det imorgon.

Av Malin - 3 februari 2015 23:41

Ny dag och nya happenings. Sovmorgon till 10 idag, skönt!

Gick en sväng med katterna i snön och mös i soffan under en pläd. Såå skönt med lediga stunder. Blev stallet på eftermiddagen och idag körde jag och Nero ett ordentligt dressyrpass på vägen. Ett superbra pass där vi kan fokusera på övergångar, tempoväxlingar och rakriktning. Blev mycket trav och galopgalopparbete och Nero kändes lite mör på tillbakavägen. 


Idag fick även Dino komma ut och jobba lite. Finaste killen fick bli longerade och springa lite lös på ridbanan. Å Anna försökte fota lite i mörkret och snön. Bjuder på lite bilder på min snygging som plötsligt blev väldigt stor kille med vita dressyrskydd och jobb på ridbanan. 

         

Av Malin - 2 februari 2015 23:15

Alltså ibland blir jag inte så lite trött på mig själv. Eller kanske inte på mig själv utan mer situationen som sådan. Har inte helt blivit kvitt förhårdnaden eller blåmärket från stallets kobra som angrep mig. Å idag när Anna och jag red ut tillsammans i snön och körde ett mysigt pass med mycket snögalopp, så skulle vi avsluta turen med en ny slinga. Å på den slingan var det en vägbom som vi skulle passera förbi. Var en något smal passage pga en elstolpe som stod precis bredvid. Men Anna övertygade mig om att hon brukade rida förbi utan problem. Dock fick Nero lite bråttom igenom och på elstolpen satt det ett järnstag där mitt ben fastnade. Som tur är hade jag mina graningestövlar med täckbyxor över. Men nu har jag en svullnad stor som en hel hand på framsidan av höger smalben. Gött!

 

Svårt att visa på bild...men om ett par dagar har det kanske blivit lite mer färggrant. 

Av Malin - 1 februari 2015 23:00

Haha...idag var jag faktiskt med om ett sådant ögonblick där man nästan väntar sig att Gevalia och ett TV-team dyker upp bakom ett hörn. 

Jag hade jobbat inatt och åkte hem vid 7.30 Parkerade bilen och gick in. Katterna kommer alltid och hälsar god morgon när jag kommer in, och får alltid blötmat på morgonen. 

Så jag började lägga upp maten när jag ser Att Bagheera har fått syn på något genom fönstret. Så jag kikade ut och får syn på något mörkt djur på vägen. Min första tanke är ett jätte stort vildsvin, men det stämde inte riktigt, en björn? När...var tvungen att ta en närmare kik och sprang in i vardagsrummet. Å döm om min förvåning när jag inser att det är en shetlandsponny på utflykt. Helt ensam. 

Tar med mig en påse morötter och öppnar ytterdörren och ropar på den. Å glad i hågen traskade han ända in och upp på vår trappa. Så där stod jag och shetlandsponnyn och knaprade på morötter. 

Fick tag på en bättre begagnad kapson och begav mig mot det stället jag trodde han kom ifrån. Å det visade sig att han tillhörde våra nyaste grannar, så nu är ponnyn återförd till sitt hem. Å jag fick mitt Gevalia-moment. 


Sov till 16:00 idag och åkte sedan till stallet. Även idag blev det bara mys och rykt av båda killarna. Mina fina killar. 


Dino fick pga sjunkande temperatur prova sitt nya stalltäcke. Snyggingen...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards