Chocolicious

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Malin - 5 mars 2015 21:00

Ja idag blev verkligen en fulltecknad dag. Geeris väckte mig vid 7.30 så efter frukost drog jag igång med att städa hemma och styrde sedan bilen till Ica för att handla. Hem, packa upp och äta lunch innan stallet väntade. 


Å idag fick Dino äntligen komma ut och jobba lite. Vet ingen häst som blir så glad när man hämtar inspiration honom. Borstade och satte på longerlinan och gick ut till ridbanan. Duktiga killen började omedelbart skritta runt mig i en något oval cirkel   

Men med lite övning gick det allt bättre. Han travade ett par minuter åt vardera håll och fick sedan fatta galopp. Han fattar fint och okomplicerat och när det blev fel böt han galopp hur smidigt som helst. Massor med beröm till min duktiga killen. Han fick återvända till hagen och fick Sparven som sällskap när Anna och jag red ut med Nero och Jacke. Blev turen runt skolan och Nero kändes mjuk och fin trots gårdagens träning. Tillbaka i stallet spolade jag av honom innan Pia kom för att massera pluttispållen. Han såg och kändes fin bortsett från någon mindre spänning som Pia släppte på. Nero njöt av massage, akupunktur och laserbehandling. Så nu ska han få ett par dagars härlig v vila när  jag ska på semester. Medan Pia tog hand om Nero ägnade jag mig åt att mocka, fixa höpåsar och mathinkar för en vecka framåt. Är ju alltid lite extra att tänka på när man ska åka bort. Tur jag har snälla stallisar som tar hand om pållarna när jag är borta. 


Så imorgon reser jag och sambon till  Rom på en härlig weekendresa och laddar batterierna med god mat, mys och sol   


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards