Chocolicious

Alla inlägg den 10 mars 2015

Av Malin - 10 mars 2015 23:00

Ja lite skillnad var det allt att komma hem till Sverige igen, vi kan väl säga att vi tog med oss en del blåst hem, dessvärre var det inte lika varmt här, så det vart betydligt otäckare med stormvindarna här hemma.

Stallet på morgonen med en uteritt runt skolan med Nero. Kändes bra att börja lite lagom eftersom han vilat i ganska många dagar nu. Nero är ju dock en klippa som alltid. Jag vet ingen annan häst som vilar fyra dagar och så rider vi ut i total storm, alltså det blåste så mycket att jag höll på att blåsa av från Neros rygg, å han bara trampar på framåt. Bryr sig inte skit om allt som fladdrar och smattrar i vinden, eller att ländtäcket dansar salsa på ryggen på honom. Han skrittar med pigga steg, travar med härligt tempo och galopperar glatt, men han spökar aldrig, eller skyggar och fjompar omkring. Han är bara genuint glad över att få komma ut igen.

Nero kändes fin i kroppen och imorgon får det bli dressyrpass på banan.


Tilllbaka i stallet stötte jag på problem med att det blåste så kraftigt att hästarnas lunchhö blåste ur hagen snabbare än jag hann lägga ut det.


Så jag fick uppfinna hötunnor till samtliga pållar. Dino och Nero fick dela på en stor vattentunna som jag la stora stenar i botten på...funkade fin-fint och killarna delade broderligt på maten.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards