Chocolicious

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Malin - 15 mars 2015 20:48

Helt underbart med en helt ledig söndag hemma   

Då sambon spelade golf under förmiddagen så ägnade jag mig åt stallet och hästarna. Blev ett riktigt långpass i stallet idag, men så härligt att få greja med allt man önskar och slippa stressa.


Började med att mocka och fixa vatten hinkar etc i stallet. Gjorde sedan höpåsar för sju dagar framåt samt kraftfoderhinkar för detsamma. Mockade ur hagen och körde ett par smutsiga täcken i maskinen.


Medan jag grejade i stallet ägnade sig hästarna åt njutning i högsta grad....mys i solen!

 


Hämtade sedan in Dino som fick en ordentligt rykt och ett pass longering på ridbanan.

Han fortsätter att sköta sig så himla bra, idag körde vi skritt, trav och galopp i fem minuter år vardera håll. Nästa steg får bli att sätta på ett schabrak och sen gjord, för att så småninom byta mot en sadel. Hoppas även kunna börja vänja in tränset snart.


Blev så himla varm i hjärtat när jag gick ut med Dino i hagen igen och fick syn på Nero som i godan ro låg och solade. Så himla skönt att se honom så nöjd och avslappnad i hagen, ensam!


 


Efter Dino väntade Nero som fick ett pass på banan i solskenet. Han fick jobba mycket med galopparbetet idag. Jobbade med fattningar, ökningar och samling både på rakt spår i på volt. Red 10m volter, förvänd galopp på 8-volt och överångar galopp-skritt-galopp. Mycket nyttigt arbete och Nero kändes väldgt fin. Är en så härlig känsla när han verkligen välver ryggen, sänker nacken och bär sig oavsett om jag trycker på, samlar eller lägger en volt.


Tillbaks med pållis i hagen. lunchservering och sen smörja utrustning. När jag grejade med stallet kom Björn ut och frågade hur vi skulle ställa uppbindningsstocken utanför stallet. Jag måttade och visade lite, och tre timmar senare fick jag mms från Anna och stocken är på plats....snacka om snabbjobbat   


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards