Chocolicious

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Malin - 19 mars 2015 16:00

Wihooo....idag hade jag äntligen en helt ledig dag, helt underbart!

Sovmorgon får jag sällan eftersom underbara Bagheera gärna väcket sin mamma tidigt, men jag var pigg, så det gjorde inget.

Fixade lite hemma under förmiddagen, finns alltid saker att ordna med, fick även besök av pappa som kom förbi på en fika. Han hade med sig ett berg av nytvättade hästsaker, brukar dumpa av lite hemma hos dom för tvättning när jag har mycket att göra.


Stallet efter lunch där jag började med att lunchfodra hästarna och sen tog itu med stallarbetet. Mockade, fyllde på med torv i båda boxarna. Gjorde höpåsar och mathinkar samt tvättade ytterligare ett par maskiner.

Vårstädade och fixade i sadelkammaren så nu är all ren tvätt nedstoppad i rätt låda, och allt är på rätt plats och lätt att komma åt. Är så glad över min lilla skruvdragare som är så smidig att ha med sig. Satte upp en ny hylla där jag ställde upp ett par lådor med saker som jag inte använder varje vecka såsom förbandsmaterial och dyl.


Hämtade sedan in Dino som fick jobba lite på ridbanan. Longerade honom och han skötte sig fint. Idag var det lattjolajban värre och han bjöd på lite bakutsprång, är dock inte så snabb med sin gängliga kropp, så det ser ganska skojigt ut.


Nero stod näst på tur och idag fick det blir dressyrpass med kandaret på igen. Både matte och Nero kändes väldigt nöjda över det beslutet.

Idag kändes han tiptop och allt gick som en dans. Han gjorde sueprfina övergångar utan att ligga på, jag fattar inte att det är så stor skillnad på träns och kandar. Å det är ju inte så att jag någonsin behöver ta tag i stången när jag rider på kandaret, han är bara så mjuk, nöjd och ärlig till bettet när jag rider på kandar. Har ågren för hur jag ska göra....får ju inte tävla på kandar än på ett par nivåer, samtidigt visar han ju så himla tydligt att han inte alls trivs på tränset. Å jag har provat i princip all bett jag får tävla på inklusive olika träns...så nu börjar ideérna tryta.


Imorgon blir det uteritt...



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards