Chocolicious

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Malin - 3 juni 2015 21:30

Japp, då verkar tillväxten äntligen ha tagit en paus för Dino och vi kan ägna oss åt lite arbete. Eftersom Nero hade planerad vilodag så passade det utmärkt med lite Dino-pyssel.  Å ingen var gladare än Dino när jag kom ut i hagen och hämtade in honom. Vet ingen som är så glad över att få komma in för någon form av umgänge som han. Blev en ordentlig rykt och lite mys på stallgången innan vi klädde på benskydd, träns och grimma med longerlinan på. Gick till ridbanan för lite arbete på lina. Å duktiga Dino visar att han minsann kom ihåg vad vi tidigare lärt oss. Han skrittade, travade och fattade galopp så fint, och gjorde avsaktningar när jag bad om det. Syns att han växt i son kropp igen då han nu rörde sig rytmiskt och med fint flyt. Skrittade av och passade sedan på att kliva upp på pallen och klia och klappa lite uppifrån. Han är dock väldigt nyfiken och ska helst stå med huvudet i knät på mig, så jag tror jag behöver lite hjälp när jag ska hoppa upp och hänga, så han står i balans. Men nu närmar vi oss den planerade inridningen med stormsteg... Längtar!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards