Chocolicious

Alla inlägg den 5 juni 2015

Av Malin - 5 juni 2015 22:00

Stallet på förmiddagen idag och när jag kom dit vid 9-tiden hade Anna försovit sig och det var en skara hungriga hästar som mötte mig. Samtidigt som jag kommer in så kommer Anna utspringandes och vi fodrade hästarna tillsammans. Passade på att fixa fodret och mocka medan killarna mumsade i sig frukosten. Dino fick komma ut på stallgången och bli borstad. Tyckte han var i ett bra mood, så jag hämtade Anna som fick assistera så jag kunde testa att hänga på honom. 


Började med att hoppa upp och ner på båda sidorna om honom. Noll reaktion! 

Ställde pallen bredvid och klättrade upp och klappade på båda sidorna. Noll reaktion! 

Tog sats och hoppade upp på ryggen hängandes på mage med benen på ena sidan och överliv samt armar på den andra. Dino blinkade knappt utan fortsatte att tigga godis av Anna. Klappade honom och drog benen längs sidorna utan problem. 

Så jag hoppade upp från båda sidorna och hängde en stund och Dino var helt avslappnad och lugn. Såå duktig! 


Dino fick sedan gå ut i hagen och Nero fick komma ut för lite motion på ridbanan. Jobbade med delar ur LA:3 som vi ska rida på söndag. Kändes ok idag!


På eftermiddagen styrde jag och sambon bilen mot Strömsholm och nationaldagstävlingarna. Härligt väder med strålande solsken och så skönt att sitta i solen och titta på duktiga ekipage. Dock besviken på mässan då det var skralt utbud och ruggigt dyrt. Köpte en uppsättning med mias paddar, det var det hela!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards