Chocolicious

Alla inlägg den 18 juni 2015

Av Malin - 18 juni 2015 22:00

Dressyrtävling stod på schemat för dagen, och det var med viss bävan om det dåliga vädret som jag begav mig till stallet. Mina killar stod kvar inne eftersom det inte var särskilt lovande väder enligt prognosen. Så jag fixade stallet, duschade Nero, mockade och släppte ut Dino medan regnet strilade ner. Knoppade och lastade, väl utrustad med regnkläder utifall att.


Regnade ganska hysteriskt på vägen dit, men när vi kom fram var det uppehåll. Skyndade oss på med grejorna och ner till ridhuset där framridning väntade. Skönt med framridning inomhus, det spelar mindre roll om själva tävlingen är i spöregn, det är så få minuter det handlar om. Men en framridning i ösregn kan förstöra det mesta!


Banan var blöt och lerig, knappast Neros favoritkombination. Han avskyr vattenpölar och vill helst inte gå igenom lera heller. Framridningen kändes bra och Nero verkade med på noterna. Kommer ut på banan och jag känner att Nero suckar när han ser underlaget. Men här märks det att han har mognat och vet vad som gäller. Han trampade snällt fram i leran och genom vattenpölarna utan diskussion. Redan där var jag glad över att han så tydligt visade att han visste vad som gällde på tävling. Hemma kan han nämligen stanna och försöka hoppa igenom vattenpölen.


Dock blir han naturligtvis lite mer spänd än utan vattenpölar, eftersom jag känner att han stålsätter sig innan han går igenom, men han genomförde programmet utan några direkta missar, mer än att han blir lite spänd och då går ur form, vilket kostar oss en del poäng naturligtvis. Men det känns som om vi är på rätt väg och det visar även procenten idag. Vi red ihop 64,6% och en sjätteplats, första utanför placering. Så det får vi vara nöjda med för dagen, även om det hade varit roligt att placera sig.


Lite bilder som sambon tog.....


                                                     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards