Chocolicious

Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Malin - 23 juni 2015 20:45

Idag blev det en lugn mysdag med båda killarna. Ryktade, redde ut man och svans och betade lite gräs. Mycket uppskattat av båda herrarna i det sköna, soliga vädret.

Dino fick svansen tvättad då den såg för skitig ut, och så gjorde jag nu äntligen slag i saken och kapade den långa manen. Var ingen vidare värst tjocklek utan ganska så tunn och fjösig, och nu när jag ska börja rida så är den vara i vägen och trasslar in sig i tyglarna. Så nu fick den ge med sig. Behöll dock pannluggen tills vidare...


Långhårig kille...

Å nyklippt, korthårig kille....

   


När jag i princip var klar med Dino drog världens regnoväder in över stallet. Fick släna in Dino i stallet och stänga dörren för sen var allt blött.

Dino blev lite lätt upprörd till att börja med och vrålade och dansade runt på stallgången, men efter lite tillsägelse insåg han att det inte hade någon effekt och taggade ner och ställde sig och vilade istället. Då bjöd jag på godis och klappade om honom, förstärkning av önskvärt beteende.


När regnet dragit förbi fick han återvända ut i hagen till Nero, som såg lite blöt ut och de mumsade eftermiddagshö tillsammans!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards