Chocolicious

Alla inlägg den 27 juni 2015

Av Malin - 27 juni 2015 20:15

 

Tidig morgon för vår del eftersom jag startade redan 10.22 idag. Imorse hade Anna försovit sig, vilket innebar att hästarna inte fått någon frukost innan jg kom dit, 45 minuter innan vi skulle åka. Så Nero fick äta under tiden jag knoppade och fick sedan med sig hö ut i transporten att knapra på. Kom ivög fem minuter efter avsatt tid, och på väg mot Linde får vi syn på en varg längs vägkanten som hoppar på tre ben. Så resten av resan satt jag i telefonen med först polisen och sen länsstyrelsen i Örebros viltvårdare. 


Väl på plats lastade vi ur och gjorde iordning Nero. Skrittad till ridhuset där det idag var en ganska rörig framridning där många inte visar varken hänsyn eller respekt för övriga ekipage. Tur att Nero är så cool så han inte bryr sig trots att andra hästar rider nästan över oss. Nero kändes fin på framridningen och väl inne på banan fick jag bästa känslan sen vi säsongsdebuterade i våras. Vi har en bit kvar till den formen, men han kändes mjukare och mer mellan hjälperna idag. Lite snålt i poängsättningen, vilket är lika för alla och märks i resultatlistan. Vi red ihop 63,57% och kom på en 7:e plats av 16 startande.


Nu satsar vi mot nästa helg då det är meeting i Filipstad med dubbla klasser både lördag och söndag!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards