Chocolicious

Alla inlägg den 1 juli 2015

Av Malin - 1 juli 2015 22:30

Riktigt varm och härlig dag som började tidigt för min del. Var på plats i stallet redan vid 8-tiden för att rida innan den värsta värmen slog till. DIno var nog lite morgontrött i värmen och såg så söt ut där han låg och vilade.


 

Släppte ut samtliga hästar utom Nero som fick bli först ut. Borstade och klädde på oss för ett pass på ridbanan. Idag fick det blir ordentligt genomridning inför helgen tävlingar. Jobbade loss ordentligt i sidorna och red mycket öppna på volt samt skänkelvikningar. I galoppen red vi sluta på volt och förvänd galopp. Mot slutet blev han riktigt fin och jag kunde plocka upp honom i formen och känslan var lite närmare den vi hade i våras innan allt krångel. Svettiga, men nöjda kunde vi sedan avsluta passet med en skön dusch för Nero och sen flugtäcke + huva på innan han fick återvända till hagen.


Tog med mig Dino in. Han har ju haft en knöl på undersidan av käken sen ett par månader, har inte riktigt vetat om det är en tand som spökar, eller om det blivit en skada efter en spark. Då Anna hade vet. Jenny ute på besök idag så passade vi på att visa knölen. Jenny trodde på samma alternativ som jag, men tyckte jag skulle avvakta tills vidare. Han är varken öm eller påverkad av den, så vi låter den var tills den ger ev besvär.

Dino fick en ordentlig rykt och vi passade på att mäta idag igen. Han växer på fint, idag var han 162cm fram och 163cm bak. Dvs lika stor som Nero var när jag fick hem honom som treåring, så Dino borde bli större än Nero som idag pinnat iväg till 167cm i mankhöjd.


 


Efter allt stallarbete var avklarat fick det bli gräsmattan i solen med en bok i handen under förmiddagen. På eftermiddagen drog vi sedan igång med årets höskörd! Riktigt mycket gräs i år...

Raymond in action på lasset och jag kör traktor...

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards