Chocolicious

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Malin - 5 juli 2015 23:15

Ny tävlingsdag med nya tag.


Fixar håret innan jag åker hemifrån....

 

Morgonpigg Nero som väntar när jag dyker upp strax efter 07....

 

Idag blev Anna vår följeslagare istället och vi åkte ännu tidigare idag. Var dock väldigt skönt eftersom det var lite svalare under morgontimmarna.

Var lite orolig över att Nero skulle kännas stum idag efter två tävlingsklasser igår på svängande underlag i värmen. Men han kändes återigen väldigt fin på framridningen. Glädjande att han lyckats ställa om musklerna igen. Startade även en LA:3 först idag och när vi kom in på banan så insåg jag att de hade vattnat och harvat banorna, och eftersom vi startade som fjärde ekipage i klassen så var banan fortfarande lite sviktande. Nero kändes mycket finare idag än igår, även om han inte riktigt var loss i hela kroppen. Underlaget var ju fortfarande stummare än inne.

Blev väldigt glad när han gjorde en fin skänkelvikning och även förvända galoppen i ena varvet blev riktigt bra, vilket belönades med sjuor. Vi red ihop 63,857% och jag kände mig nöjd med hans insats.


Hade en lång paus till 13.10 då vi skulle rida nästa klass. Så Nero fikade i transporten och jag och Anna fikade och tittade på andra tävlingsekipage. Många fina ritter i värmen!


Framridning till andra klassen kändes han riktigt fin och jag hade en god känsla när vi red in på banan. Tyvärr hade underlaget nu stumnat och torkat, så banan var hård som betong vilket Nero tydligt visade att han inte gillade. Försökte bara hålls ihop det och avslutade med att skritta av ordentligt inne i ridhuset så han fick mjuka igenom musklerna efter det stumma underlaget. Vi red återigen ihop 61,7%.


Plockade av Nero sadel och svampade av honom ordentligt för han var så svettig. Anna fick gå med honom i skuggan medan jag förberedde transporten för hemfärd. Hör i bakgrunden lite resultat som rapporteras och jag började fundera på hur många placerade det var. Kikar på Equipe och inser att vi leder klassen trots dåliga procent, tydligen gick det ännu sämre för övriga ekipage. Så med en kvarvarande ryttare leder vi och då det var två placerade i klassen var det bara att plocka på Nero grejorna igenom och hoppa upp snabbt som attan.


Vi slutade två i klassen och fick således rosett, plaket och ärovarv. Så hur udda det än känns så lyckades vi bevisligen med målet för denna tävlingshelg - att bli placerade. Kanske inte riktigt på det sättet jag önskat, men så här kan det bli!


Väntar på prisutdelning...

     

Ärevarv...

     

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards