Chocolicious

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Malin - 12 juli 2015 22:00

Äntligen dags för lite dressyrträning för mig och Nero.

Hade tid kl 13.00, så då hann jag med att fixa stalljobbet innan jag hämtade in Nero. Vi skrittade sedan ner till Nysäters ridhus i värmen. Var riktig sommarvärme idag så jag red i linne, härligt!


Väl på plats låg de lite efter i schemat så jag och Nero körde en ordentlig framridning med mycket lösgörnade arbete i det kvava och varma ridhuset. Träningen idag gick riktigt bra. Nero jobbade stundtals riktigt fint och vi fick mycket beröm av Anna.

Vi började med galopparbetet och red tempoväxlingar på volten, där jag fick växla mellan att samla upp honom ordentligt och sen rida på framåt en halv volt för att sedan fånga upp och samla honom igen. Fint lösgörande arbete. När han kändes fin där fick jag rida ut och över i förvänd galopp där vi växlade mellan volt och rakt spår. La in enkla byten på medellinjen, blev riktigt fina. Nero gör riktigt fin mellangalopp, där han verkligen reser upp sig och bjuder upp till dans, kul!


Fokuserade sedan lite mer på travarbetet med öppna och sluta som det ligger i MsV C1 med öppna längs långsidan, 10m volt och sedan sluta längs långsidan. Fick avsluta passet med att jobba med mellantraven. Fick rida på volten och öva på att verkligen schvunga fram honom i traven för att sedan rida ut och köra linjer på diagonalen. Han blev stundtals mycket fin och i det avslutande travarbetet blev travkvaliteten väldigt fin.


Anis påpekade att hon aldrig sett honom så elastisk och med så mycket schvung i traven. Alltid roligt att höra!


Skrittade tillbaka till stallet, duschade av Nero och bjöd samtliga pållar på lunchhö innan jag fick återvända hemåt.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards