Chocolicious

Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Malin - 14 juli 2015 22:49

Trots att jag jobbat inatt och således sov till lunch så har jag hunnit väldigt mycket i eftermiddag. Blev ett långt pass i stallet för min del då jag var där vi 14-tiden. Anna och jag tog oss an att fixa klart Nero och Dinos nya sommarhage som vi ska släppa över dem i på fredag. Satte dit isolatorer och drog tråd. Blev så snyggt.


Vi hade jordens flax med vädret eftersom en åskskur kom in med väldigt fart och då vi precis var färdiga då, så var det lyckligt för oss som slapp bli allt för blöta av regnet. Hämtade in Dino från hagen när regnet dragit förbi. Idag var planen att rida på ridbanan ensamma, fast att Anna fanns hemma ifall något skulle hända.

Å han är så himla duktig min stjärna. Idag provade jag att ha med ett spö i handen, då han har svårt med framåtbjudningen. Å det gav väldigt fin effekt. Räckte att jag bara kittlade lite med späet så förstod han vad jag ville. Han är ju van att bli longerad med spö, så det är ju egentligen inget konstigt.


Så idag skrittade och travade vi runt i båda varven på banan under 15 minuters tid. Massor med beröm till duktiga killen.



       

Bytte Dino mot Nero och så tog vi en sväng runt skolan idag. Härligt underlag efter regnturen och Nero fick jobba ordentligt i både trav och galopp.


Idag fick båda killarna varsin dos med avmaskningsmedel Cydectin eftersom de har fortsatt mycket mask. Så är de rena inför hagbytet på fredag. Hoppas på lite fina bilder då med....

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards