Chocolicious

Alla inlägg den 18 juli 2015

Av Malin - 18 juli 2015 22:30







Idag har jag ridit båda pållisarna och Nero fick vara först ut med en härlig skogstur. Vi red in bakom stallet och ut i skogen över stock och sten, ut på mjuka skogsvägar och sviktande grusvägar. Vi red ett pass utan krav på samling eller fokus på formen. Nero fick rulla på i en rund och mjuk form i såväl trav som galopp och jag stod upp i lätt sits och bara njöt av att vara ute i skogen. Härlig tur som fyllde mig med solsken och glädje. Älskade lilla häst   


Tillbaka i stallet bytte jag ut Nero mot Dino. Vi tog ett nytt pass på ridbanan och vi fortsatte våra framsteg med storm. Idag bjöd han fint framåt från första början. Bättre bjudning och han börjar förstå skänkelns betydelse. Idag travade vi två hela varv utan avbrott och red även snett igenom i trav. Duktiga killen!


Måste bara visa dessa komiska bilder som verkligen belyser känslan av när man vet att det kommer gå åt fanders. Nero får helt enkelt bjuda på dessa...  

           

Kan dock meddela att det hela gick bra och att han verkar ha klarat sig utan skador. 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards