Chocolicious

Alla inlägg den 21 augusti 2015

Av Malin - 21 augusti 2015 22:30

Ujuj....idag har jag sannerligen slitit så svetten lackade och jag har skavsår och skit över hela kroppen!

Började i stallet tidigt imorse där jag tämde Dinos box på allt strö. Fick sedan hjälp av Anna och Fredrik så vi körde igång med att stängsla in de nya hagen. Riktigt teamwork där jag spettade upp hålen och satte i stolpen, Fredrik slog ner stolparna med släggan och Anna satte knorrar och drog tråd. Uppehåll för lunch och sedan fortsatte vi tills hela hagen var färdig. Blev riktigt bra. När vi var färdiga flyttade vi över Nero och Dino som blev så lyckliga över att få äta gräs igen att de knappt hade tid att springa omkring. De gjorde en raid och sen körde Nero ner mulen i marken och tog in upp den något mer. Dino körde lite mer turer runt hagen innan han började äta.


När killarna var installerade i nya hagen kunde jag ägna mig åt att tömma Neros box på strö och sedan körde jag ett riktigt röj med grumme tvättsåpa och vatten. Så nu är båda boxarna skrubbade och ska torka under natten. Imorgon väntar målning.


Direkt hem från stallet, genom duschen och sen vidare till kvällens kräftfiske med familjen.


Snyggaste outfiten ever....  


 


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards