Chocolicious

Alla inlägg den 28 augusti 2015

Av Malin - 28 augusti 2015 21:00

Mycket på agendan denna fredag. Jobbade till 16, åkte sedan direkt till Kristinehamn för att låna en hästtransport. Får ju inte köra mitt släp förrens jag har tagit mitt BE-kort, så idag fick jag hyra ett släp för helgens tävling. Så nu är det ganska fullt på parkeringen   

 

Här ser man dock vad mycket större och ffa högre mitt släp är. Blir dock spännande att provköra ett annat märke. En humbauer bailos fick jag låna. 


Vidare till stallet där jag efter mockning och matgöra hämtade in Nero från hagen. För vår del väntade ridbanan och trim inför söndagens tävling. Idag blev det ett mjukgörande pass med mycket galopparbete, tycker Nero blir väldigt mjuk och fin av det. Rider mycket tempoväxlingar, förvänd galopp och växlar mellan böjning på volten och rakriktning på spåret. Red även lite sluta i galoppen för att verkligen runda till honom. Nero blev nästan övertaggad idag och så lyhörd att jag verkligen fick fokusera på min sits då han agerade på minsta lilla tryck, lägesändring eller tanke. Härlig känsla trots att det tekniskt är lite klurigt. 


Hemma väntade fredagsmys med tacos och soffmys. 

Helgen innehåller, förutom söndagens tävling även en tänkt tur till Noramarken imorgon och lite målning av stallet. Tänkte även hämta en omgång hö. Söndagens tävling blir på Hammarö och Equality Lines anläggning, en LA:3 väntar oss då.

Dino går in på sin sista vilovecka för efter nästa helg sätter vi igång igen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards