Chocolicious

Alla inlägg under augusti 2015

Av Malin - 15 augusti 2015 20:30

Härlig ledig dag med strålande solsken redan imorse. Fick bli frukost på trappan med katter och sambon. Åkte sedan en sväng förbi biltema och dollarstore och inhandlade lite av varje. 

Lunch hos mamma och pappa och sedan stallet. Efter mockning och matgöra så hämtade jag in Nero från hagen. Dressyrpass även idag och lite prep inför morgondagens dressyrtävling. Lag division två i Lindesberg och en LA:3 ska vi rida imorgon. Så red delarna ur programmet och Nero kändes fin idag. 


Avslutade med ett bad och flätning av svansen. På med flugtäcke och ut i hagen. Smorde all utrustning och tror vi har allting klart. 


Imorgon väntar dessutom en överraskning, förutom tävlingen   


SnyggNero! 

 

Av Malin - 14 augusti 2015 21:45

Så härligt att det äntligen är helg och jag har klarat av en jobbig femdagars vecka. Idag var jag dock administrativ och kunde kompa ut lite tidigare i det fina vädret. Åkte hem till mamma och pappa för en fika och sen direkt vidare till stallet. 

Dressyrpass med Nero stod på agendan och idag blev det ett mjukgörande pass. Startade i ganska rund och låg form så han fick stretcha ut ryggen och han frustade nöjt. Red mycket skänkelvikningar idag och när jag hittar med framåtbjudning så blir tvärningen rakare och bättre flyt. Jobbade även en del med galoppen. Rundade till honom ordentligt och red mycket växlingar mellan rättvänd och förvänd galopp. Nyttigt arbete. 


Kvällen har ägnats åt hemmamys....nu helg!

Av Malin - 13 augusti 2015 22:15

Efter gårdagens Anis-träning så fick Nero vila idag. Åkte till stallet efter jobbet och efter sedvanligt stallfix så tog jag med mig vatten och borstar upp till hagen. Efter att ha bytt vatten i hagen åt mina killar och ryktade dem sedan i hagen. Väldigt uppskattat av båda killarna som njöt av att matte skrubbade och kliade på alla bromsbett. Dino hade en hel radda fram på bogen och halsen. 

Får nog bli flugtäcke en tid framöver. 

Av Malin - 12 augusti 2015 21:45

Äntligen fick vi möjlighet att rida för tränare igen. Har passat in lite dåligt mef träningstider sista månaden och därför blivit uppehåll. Men idag gick det desto bättre, så det känns dock som att vi arbetat väldigt rätt under den tiden. Fick massor med beröm av Anis idag, då hon tyckte Nero utvecklats mycket på den trots allt korta tiden. Idag red vi en blandad kompott av delar ur dressyrprogram och lite delar från framtida program. Vi började med galopparbete där vi fokuserade på den förvända galoppen och red olika vägar. Fick rida mycket tempoväxlingar och övergångar. Nero blev väldigt fin av det arbetet och vi kunde jobba vidare med travarbete där vi red mycket fina skänkelvikningar, öppna och sluta. Jobbade även med mellantraven där vi faktiskt hittade lite flyt idag. Provade återigen på lite bakdelsvändningar inför LA:4 idag och fick beröm även här då vi förbättrat dem mycket. 


Avslutningsvis provade vi att samla upp honom i traven och början till lite tramp. Väldigt duktig kille som fick till ett par trampsteg. 


Var en trött kille som fick återvända hemåt med en mycket nöjd matte på ryggen!


Av Malin - 11 augusti 2015 19:45

Jobbade 7-16 idag, men lyckades komma hem lite tidigare så jag hann ta en sväng förbi Jana på Din Trafikskola och göra syntest och hämta ut böcker. Har nämligen bestämt mig för att ta BE-kort så jag kan köra båda min killar framöver. Så nu blir det plugga igen som gäller.


Vidare till stallet, snabbt in med Nero för ett lättare dressyrpass där vi fokuserade på rund och lite lägra form för att stretcha ut ryggen ordentligt. Efter lite påminnelser hittade han rätt och slappnade av ordentligt. Kunde då rida på nästan helt långa tyglar och han söker sig självmant djupare ner och välver upp hela ryggen under mig. Härlig känsla.


När vi var färdigridna kom Pia för att massera. Skönt tyckte Nero som njöt i fulla drag. Lite små spänningar här och där som släppte fint och när Pia var klar var Nero mjuk som bomull i kroppen. Fick återvända ut till hagen och mumsa gräs. Favoritsysselsättningen nummer 1.


 

Av Malin - 10 augusti 2015 22:45

Idag kom så äntligen Daniel för att sko Nero.

Så jag ägnade mig åt att fixa i stallet medan Daniel pysslade med Nero. Han verkade njuta av behandlingen....


Fick nya dojjor runt om och nu är det bara att köra på igen. Han dock inte rida idag eftersom även Dino skulle få tassarna fixade och jag skulle iväg och jobba sen.


Dino skötte sig fint även han, och blev lite korrigerad där det växt för mycket. Så nu är båda boysen fina i fötterna och redo för nya äventyr....

Av Malin - 9 augusti 2015 19:30

Japp, idag stod det på agendan. Alltid skönt att göra ordentligt rent och få skrubba den blank. Även om jag är väldigt pedantisk och torkar ur den efter varje användning, så är det ändå skönt att verkligen göra rent.

Så här snygg blev den när det var klart...

 


Har även hunnit med stallet idag och vilodag för båda killarna pga Neros tappsko och Dinos viloperiod. Så det var bara att mocka och fixa maten som stod på planeringen. Ägnade mig dock även åt att skrubba rent lite fler hinkar och förbereda för hösten och vintern.

Imorgon kommer äntligen hovis....wihaa!

Av Malin - 8 augusti 2015 22:15

Äntligen en ledig dag som började tidigt eftersom jag hade utsläpp av hästarna i stallet. Släppte ut Jacke, Sparven och Filippa innan jag gav Dino lite mer hö att mumsa på och tog med mig Nero för ett tömkörningspass på banan. Han hade nämligen tappat en framsko när jag tog in dom igår kväll, å eftersom Daniel kommer på måndag så tar vi det lite piano ett par dagar.

Nero skötte sig fin i tömkörningen, alltid roligt att se honom från marken bort emellanåt.


När Nero var klar fick han komma ut i hagen och jag och Dino gjorde oss iordning för sista ridpasset innan vilan. Även idag fick det bli ett pass där vi red igenom samtliga gångarter och bara rullade på under massor av beröm.

Bjuder på lite fina bilder av min sjukt fina unghäst!


                                                                                                       

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards