Chocolicious

Alla inlägg den 8 september 2015

Av Malin - 8 september 2015 16:15

Sov av vid lunch och känner mig fortfarande sådär med förkylningen, är iaf inte sämre. 

Började med Nero när jag kom till stallet så jag skulle hinna innan Ingebjörn skulle komma vid 14.30 Idag gjorde jag Nero mycket lycklig då han fick på sig sitt Älskade kandar. Han blir som en annan häst. Supernöjd i munnen med bra stöd och ärligt sug. Sån himla skillnad att jag blir knäpp! 

Körde ett lagom pass idag eftersom vi inte använt kandaret sen i vintras, men Nero kändes väldigt fin. 


Bild från oktober förra året när vi introducerade kandaret!

 


Sen väntade Ingebjörn som tyckte Nero såg mycket finare ut. Fin överlinje och jämnare i kroppen. Hittade en liten låsning i vänster bak och höger bog som stämmer väl med min känsla. Så han löste honom och så ska vi skritta imorgon och sen köra på som vanligt. 


Efter Nero var det således Dinos tur att återvända till ridbanan. Han är en pärla och skötte sig perfekt. Inga problem med utrustningen, stod still när jag hoppade upp och både skrittade, travade och galopperade duktigt i båda varven. Så stolt över honom!


Vi har kommit ganska långt sen i juni när vi tog denna bilden. Första gången jag satt på Dinos rygg! 

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards