Chocolicious

Alla inlägg den 10 september 2015

Av Malin - 10 september 2015 20:30

Ojoj... Idag var det verkligen mycket happenings! 

Hade lunchfodring på mitt schema och sen Anis-träning,  så jag åkte till stallet vid 13.30 Å redan när jag kommer åkandes på vägen mot stallet så ser jag att båda mina killar far omkring som popcorn i hagen. Parkerar bilen och går ut till hagen, å då kommer båda hästarna i fullt sken mot mig. Hinner notera att båda två är dyngsura av svett och helt stirriga. Pratar lugnande med dem och uppmärksammar då att Nero sparkar hysteriskt mot något flygfä som svärmar runt honom. STYNGFLUGAN!


Så lyckas få in dom i lilla hagen som vi har som extra led och få på grimskaft på båda killarna. Nero är helt panikslagen och kastar sig hejdlöst. Jäkligt tursamt att han ändå är så trygg med mig att när jag vrålar till så hejdar han sig tillräckligt för att jag ska kunna öppna ledet, som jag bara slänger åt sidan och sen flyger vi ut alla tre. Får använda hela min ledarskapsförmåga för att inte tappa eller bli översprungen. Väl inne i stallet går luften fullkomligt ur båda mina killar som i tur och ordning får bli duschade med svalt vatten över hela kroppen för att kyla ner dem lite. Mockar under tiden och sen står båda killarna helt tysta, stilla med sänkta huvuden och tomma blickar. Yises! 


Efter 30 min vila är det dags att ta ut Nero och göra honom redo för Anis-träning. Skrittar hela vägen fram till ridhuset så Nero får köra ut lite mjölksyra ur kroppen och han känns faktiskt väldigt fin när vi kör igång i ridhuset. Dagens träning bestod av mycket lösgörande med öppna, förvänd sluta, bakdelsvändningar och mycket galopparbete. Fick göra mycket tempoväxlingar för att öva ffa på upptaget. Anis tyckte han såg väldigt fin ut idag, och höll med om att han får mycket bättre tryck bakifrån och tar bättre stöd på kandar än på träns. 


Nöjda skrittade vi hemåt och Nero fick bli schamponerad innan han fick komma in i boxen för eftermiddagsmaten. 


Dino såg trött ut efter dagens språngmarsch i hagen, så vi hoppade ridningen idag och ryktade istället. 


Väl hemma kom pappa förbi med ett gruslass, något som Bagheera verkligen Uppskattade! 

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards