Chocolicious

Alla inlägg den 14 september 2015

Av Malin - 14 september 2015 21:15

Åh vilka härliga, helt underbara hästar jag har. Blir varm och lycklig ända in i hjärtat, en riktig glädjeboost! 


Idag var det dags för Dinos allra första uteritt. Hade Anna och Jacke som sällskap och trygghet med oss ut och Dino är verkligen en stjärna. 


För det första så hoppade jag för första gången upp ute på stallplanen, vilket vi inte testat tidigare. Dino stod som ett ljus. Skrittade genom hagen och ut i skogen bakom stallet. I början var Dino superpigg och alldeles uppskruvad, men sköter sig så himla bra trots energin. Inga dumheter utan endast lite taktinslag och bråttom att komma framåt. När vi kommit ut ur skogen på själva skogsvägen så skrittade vi bredvid Jacke och Dino trampade på med nöjda steg. Gjorde halt ett par ggr vilket han lyssnade fint på. Å så slog vi ihjäl lite älgflugor som deltog i uteritten   


När Dino kändes avslappnad provade vi att trava å tjoho vad kul det var. Dino bjöd friskt framåt och seglade ifrån Jacke med sina stora kliv. Jag satt med ett leende som gick från öra till öra för känslan är obeskrivlig. Han har ett sånt gung i traven och att se och känns hur han njuter av att sträcka ut med självförtroende vid första uteritten gör mig både stolt och glad!


I uppförsbacken provade han självmant ett par steg galopp och jag berömde. Helt okomplicerat. 


Skrittade genom skogen och där provade vi att låta Dino gå först en sväng. Han såg lite fundersam ut när Jacke föll in bakom, men sen knatade han på med nyfiken blick. Duktiga killen   


Travade ytterligare en liten bit på tillbakavägen med lika gott självförtroende och i fin form. Helt avslappnad och nöjd. På hemvägen passerade vi en liten försänkning vid ett dike, å Dino tvekar inte ett steg utan bjuder på ett kattliknande hopp över å skrittar sen vidare. Som jag skrattade åt honom. 


Älskade häst!


 


När Dino blivit ombytt och ätit godis bytte jag honom mot Nero och ett pass på ridbanan. Red även idag på nya bettet och initialt kändes Nero ganska stark, då han verkligen tog stöd på bettet. Men efterhand som jag jobbade lös honom så blev han väldigt fin. Fortsatte vårt arbete med skolor på rakt och böjt spår samt mycket galopparbete. Väldigt nöjd med dagens pass och Nero kändes väldigt mjuk och fin på slutet, kul!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards