Chocolicious

Alla inlägg den 17 september 2015

Av Malin - 17 september 2015 23:45

Wihoo...idag har jag hunnit med mycket.

Började dagen i stallet då jag hade hand om morgonfodring och utsläpp av samtliga hästar. På med täcken och ut i hagen med alla utom Nero som iställer förbereddes för ett ridpass. Idag blev det ridhuset då jag hade bokad tid med sadelutprovaren Rebecka igen. Har ju ridit i ca 10v med en pad på ena sidan, och nu skulle vi göra en kontroll för omstoppning av sadeln. Fick skritta runt lite medan Rebecka kikade, och senn tog hon med sig sadeln och åkte.


Dumt att inte utnyttja tiden som jag ändå betalt för i ridhuset, så jag svingade mig upp på Nero barbacka!

Har aldrig tidigare suttit på honom barbacka, eftersom jag brukar göra det när jag vänjer in dom vid att ha ryttare på ryggen, och Nero var redan insutten när jag fick hem honom. Men idag, efter tre års bekantskap fick det således bli premiär.


Nero brydde sig överhuvudtaget inte om att jag satt utan sadel. Körde ett dressyrpass och jäklar vad roligt det var. Har faktiskt glömt bort hur kul det kan vara att rida barbacka, men får ju en helt annan känsla jämfört med sadeln på. Jag kunde ju känna varenda rörelse i ryggen på honom och han blev väldigt fin.


Nöjda återvände vi hem till stallet där jag ägnade mig åt att mocka åt fyra hästar idag, och sen lunchfodra samtliga.


Eftermiddagen spenderades i svampskogen där jag plocka mängder av fina kantareller. Tre timmar var jag ute totalt och njöt av naturen...


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards