Chocolicious

Alla inlägg den 21 september 2015

Av Malin - 21 september 2015 22:52

Ujuj, idag var det verkligen nära att jag fick tugga grus...två gånger!!!


Nero först ut med ett barbacka dressyrpass på ridbanan. Å när jag hoppar upp och precis har lagt benet över och ska dra rätt mig så sticker Nero som skjuten ur en kanon och jag hann reflektera över att jäklar nu åker jag av, men hade turen på min sida och lyckades dra mig på plats genom att hålla i manen och parera upp mig. Så det blev inget med den gruskänningen!


Red sedan ett väldigt trevligt pass barbacka Där Nero kändes väldigt mjuk och fin. Red sedvanliga övningar med öppna, sluta, skänkelvikningar och mycket övergångar. Är otroligt nyttigt när man rider barbacka eftersom man verkligen känner av varje gensvar och rörelse genom ryggen. 


Nöjda med passet överlämnades Nero i Pias händer för lite massage, akupunktur och laserbehandling. Pia tyckte Nero kändes finare än på länge. Å bara det känns roligt att höra efter vårens och sommarens strul!


Mockade och fixade i stallet medan Pia gjorde klart Nero och sen bytte jag Nero mot Dino. 


För Dinos del stod uteritt med Anna och Jacke på planeringen idag. Vi trotsade regnet och red iväg ut i naturen. Vid passagen av tidigare nämnt dike så skulle inte Dino gå där. Vi provade att gå genom leran, men idag var det för kladdigt och Dino sögs fast. Han fick lite panik och reser sig och vi är cm från att slå runt. Lyckas få jämnvikten på rätt sida och även denna gång klarar jag mig med en hårsmån. 

Nya tag och efter att jag hoppat av och lett honom över diket så kunde jag utan problem hoppa upp igen och fortsätta ridturen. Resten av passet gick väldigt fint och Dino både skrittade, travade och galopperade som en rutinerad. Idag gick han dessutom först stora delar av ridturen. Min duktiga prins!


Sötaste lilla hjärtat mitt   

   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards