Chocolicious

Alla inlägg den 27 september 2015

Av Malin - 27 september 2015 19:30

Dags för tävling igen för min och Neros del. Idag stod lagtävling division två på agendan.

Var i stallet vid 9-tiden så jag hann mocka och fixa maten innan tävlingen, alltid skönt när det är avklarat när man kommer tillbaka.

Nero hade skött sig i hagen och det var endast benen som behövde spolas när jag hämtade in honom. Borstade av, knoppade och klädde på. Är lite kyligt i luften, så idag fick det bli fleecetäcke på.


Väl på plats lastade vi ur och begav oss mot framridningen. Nero visade inga som helst tecken på att känna igen stället, han har ju faktiskt bott där i flera år, han är ju dock alltid okomplicerad att ha med sig, så det spelar mindre roll.


På framridningen kändes han initialt lite spretig och jag fick jobba rätt hårt för att få honom inom ramen utan att tappa bjudningen. Fick dock igenom en ganska bra känsla innan det var våran tur.


Inne på banan hade jag för första gången på länge bättre framåtbjudning och mer vilja från Neros sida. Upplever ju att han blivit väldigt loj på många tävlingar och inte bjuder fram till handen ärligt. Idag kändes det dock bättre. Genomförde programmet utan några direkta missar och jag var ganska nöjd när vi kom ut.


Domaren och jag var dock inte helt överens på den punkten då hon istället tyckte att Nero blev hastig och rann iväg lite. Suck...alltid ska det vara något!


Vi red iaf ihop 63,286% och kom på en 11 plats individuellt. Inte heller laget hade någon framgång idag då mitt resultat blev lagets bästa,så slutade vi tyvärr sist i denna lag-omgången.


Blir dock alltid lite road och konfunderad när man läser protokollet efter avslutad ritt. Det är tyvärr väldigt ofta man får en poäng och antingen inte får en enda kommentar, eller får en kommentar som inte för min del förklarar poängen. Kan ta ett ur dagens protokoll som exempel. Vi får på ena övergången mellan trav och galopp en 6:a med kommentaren mjukt!


Mjukt är för mig ett positivt omdöme, och vad saknas isf för ett högre betyg? Blir ju inte kloklare av det protokollet och får ingen hjälp att utveckla min ridning.


Det är vid sådana tillfällen som jag önskar att jag tävlade i hoppning istället....ingen rivning och snabbast i mål = vinst!


Jag var iaf nöjd med min fina kille!


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards