Chocolicious

Direktlänk till inlägg 31 december 2015

GOTT SLUT 2015

Av Malin - 31 december 2015 18:00

Så var årets sista dag kommen och jag bjuder på en summering av året som gått i vanlig ordning!


På plats i vårat nya stall med båda mina fina killar inledde vi 2015


 

Året började med kallt väder och snö, vilket gav goda träningsmöjligheter för mig och Nero.


      

Vi hade veterinär Jenny ute och plockade ut Dinos vargtänder utan några problem och det kändes toppen inför stundande inridning. 

    

Min duktiga lillkille fick börja känna på schabrak och sadel, och som den helt okomplicerade grabb han är så var reaktionen på dessa nya prylar noll...

 

Å medan Dino och jag lärde känna varandra så smått jobbade vi oss fram med longering och mys...

       


...Å Nero och jag fortsatte med dressyrarbetet och styrkeövningar inför tävlingssäsongen! 

   

Mars var en händelserik månad då vi hann med mycket...Vi var till Göteborg Horse Show och inhämtade inspiration inför tävlingssäsongen....

 

Å vi var till Rom och njöt av varandra och att möta våren...

   

Å Nero och jag var på vår första träningshelg med sova borta för Neros del, vilket naturligtvis fungerade toppenbra!

   

I samband med den träningshelgen fick vi stifta bekantskap med Martin Umaerus som gav oss många fina tips på vägen inför tävlinsssäsongens början!


April kom med värme och Dino fortsatte sin utveckling mot att bli stor kille....å stor börjar han allt bli! Vi varvade longering på ridbanan med promenader i skogen...

 

Nero och jag debuterade årets dressyrtävlingssäsong med en fin ritt i LA:1 som gav oss över 67% och vi kom trea i klassen, vilken start på säsongen! 

   

Våren dominerades av träning och tävling. Vi deltog i division III lagdressyr och även om Nero och jag inte hade någon bra känsla, vilket senare visade sig bero på vassa tänder, så hade vi duktiga lagkamrater och med vår ändock godkända insats så blev vi placerade vid flera tillfällen med laget...   

Vi slutade på en tredjeplats totalt med laget, vilket kändes kul!

Killarna släpptes över på grönare bete och verkade njuta av vårens ankomst....

    

Med sommaren drog tävlingsäsongen igång på allvar och Nero genomförde flera fina starter utan att vi riktigt fick till det där allra sista som krävdes för placering. Munnen och tänderna fortsatte att spöka och ställa till det.

 

 

Sommaren innebar även flera stora reor och jag shoppade loss ordentligt...

     

Arbetet med Dinos inridning fortskred och den 11/6 satt på hans rygg för första gången. Allt har varit totalt okomplicerat och han är en riktig stjärna...

             

   Efter en okomplicerad insittning utan sadel la jag helt sonika bara på sadeln och sen var Dino stor kille på ett ögonblick...

 

Men även stora killar blir trötta av arbete och behöver lite sovmorgon ibland...

 

Sommaren bjöd på hökörning....


...dressyrmeeting i Filipstad i riktig högsommarvärme....

   

...där vi lyckades knipa med oss en blå rosett till slut...

   

Dinos inridning fortskred framåt och redan i ett tidigt stadie kunde jag hoppa upp, rida och hoppa av helt utan hjälp.

Min prins!

       

När höskörden väl var avklarad släpptes hästarna på grönbete och lyckan var fullkomlig....sambon fotade helt makalösa bilder på mina killar alldeles ystra av glädje!

         

För att variation är nyttig ägnade jag mig även att hoppa Nero en del...Nero och matte tycker faktiskt det är riktigt roligt, vilket kanske syns...

            

Dino visade på fortsatta framsteg i ridningen och söker sig nu självmant i form och bjuder fint i alla gångarter....Så eftersom han varit så duktig så tog vi nu en månads vila från arbete...

     

Efter sommarns extraarbete i kommunen valde jag att unna mig själv en ny hästtransport. En superfin Christ Coral som är typad på 2500kg, vilket betyder att jag får dra båda mina killar samtidigt....om jag har BE-kort. Så det var bara att anmäla sig till trafikskolan igen!

 


Under sommarmånaderna passade vi även på att måla i stallet...ljust och fräscht! 

    

Nero och jag återupptog tävlingarna efter lite uppehåll under sommaren, dock med fortsatta munproblem.  

   

Å efter en månads vila var det dags för nästa fas i Dinos inridning, nämligen uteritter. Något som min lillkille verkligen gillade och skötte sig utmärkt på!


 

Anna och jag var på Patrik Kittel clinic och sög i oss inspiration inför hösten...

   

Oktober inledde hösten med härliga dagar med äljakt och superfint väder....

     

Killarna njöt av lagom mycket värme och vi tog härliga höstbilder...

   

Dino avslutade sin inridning inför vinterns vila och jämför man bilderna från i våras så syns det hur mycket han har utvecklats.

             

November innebar en intensiv träningsperiopd för mig och Nero efter ett par dagars höstvila, och Dino har helvila, bortsett från enstaka promenader eller lite löst spring på ridbanan... 

         


Årets sista månad bjöd på mycket regn och varmt väder samt tråkiga personliga förluster av min svärfar.

Glädjande nog bjöd årets sista dagar på härligt vintervänder med snö och kyla, vilket både jag och killarna njöt av. Härliga bilder i snön...

         

Å med denna bild önskar jag er ett gott slut på 2015 och ett gott nytt 2016....


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards