Chocolicious

Alla inlägg den 3 januari 2016

Av Malin - 3 januari 2016 20:30

Helt underbart väder med minusgrader och små lätta snöflingor som singlar ner. Hade långpass i stallet idag då jag hade både lunchfodring och insläpp på min agenda. Började med att luncha alla hästarna och körde sedan igång med stallarbetet.

 


Mockade, fixade höpåsar för 9 dagar samt kraftfodershinkar för lika många dagar till båda mina killar. Det är lite lagom segt att göra 90 höpåsar på en gång, men väldigt skönt att slippa i 9 dagar att göra några alls. 


Efter detta var hästarna klara med lunchen och Nero och jag tog för tredje dagen i rad oss ut i skogen. Blev en riktig långtur idag där vi travade och galopperade genom mängder av mjuk snö.  Nero verkade njuta lika mycket som jag och vippade glatt med öronen, frustade och drog på i galoppen. 


Min fina prins...


Nero fick gå direkt in i boxen när vi kom tillbaka och jag släppte sedan in övriga hästar. Tyckte det blev lite kyligt på slutet och det var ju inte så konstigt för när jag sätter mig i bilen så visar termometern på -14 grader   

Var bara -7 när jag åkte till stallet. Återstår att se hur kallt det blir imorgon. 






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards