Chocolicious

Alla inlägg den 6 januari 2016

-21

Av Malin - 6 januari 2016 21:45

Tji fick jag när jag tänkte att jag skulle kunna rida idag. När jag vaknade vid 08.30 imorse visade termometern på -21 grader. Å trots att jag drog på stalletbesöket till kl 10 så hade det inte hänt mycket på termometern under tiden. Så det fick bli en vilodag till för Nero, då jag inte anser att det är nyttigt att dra i sig så kall luft i lungorna.


Så åkte till stallet och tog in killarna var för sig för rykt och byte av täcken. Nero fick byte till sitt armégröna 400g täcke med helhals. Å Dino fick ta det röda 300g vintertäcket utan hals. Trots att han satt vinterpäls så vid dessa temperaturer gör han av med för mycket energi på att hålla värmen om han går utan. Han är perfekt i hull nu och jag vill inte att han tappar. Fascinerande dock att han är så pass stor att det röda täcket som är ett 155 satt som ett smäck på honom. Vilken storlek ska han sluta på.


Både killarna myser i solskenet i sina varma och sköna täcken...

 


Så när killarna var varma ägnade jag mig åt stallet och alla dess sysslor. Passade på att tvätta lite täcken idag och fixa med varmt vatten till alla hästar i samband med lunchfodringen.

Det är inte bara när det är -21 grader ute. Allt fryser och jag anser att det är viktigt att hästarna har vatten att dricka ute även om det är kallt. Kanske vore något att införskaffa en Thermobar till killarna...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards