Chocolicious

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Malin - 7 januari 2016 21:50

Idag var det tacksamt nog liiite varmare ute, bara -14 grader på förmiddagen.

Började morgonen med att klumpedumpa mig och missade ett par trappsteg inne och föll utför de sista och landade på knäna i stengolvet. Aj, aj, aj kan jag säga men det gick bra. Blir nog blått, rött och lila innan det är klart, men jag skyndade mig att klä på mig och åka till stallet innan svullnaden tilltog så jag skulle få för ont.

Tog utsläppet åt Anna idag så killarna slapp komma ut redan kl 06 på morgonen. Var där vid 9.tiden och efter diger påklädnad av både mig och sedan samtliga hästar så släppte jag ut alla utom Nero.


Klädde på Nero dubbla ridtäcken och själv hade jag värmesulor på batteri i stävlarna och handvärmare i handskarna och fårskinn i sadeln, ja förutom termoridbyxor och 100par underställ och varmaste fårskinnsfodrade stövlarna.


Tog vägen runt skolan idag och vi skrittade mycket, travade en del och tog en kortare liten galopp. Så här såg vi ut när vi kom tillbaka...


 

Jag hade iskritaller i ögonfransarna och Nero runt hela mulen...

 


När vi bytt ridstyrsel mot varmt täcke fick Nero komma ut i hagen och jag fixade stallet och tvättade ytterligare ett par täcken innan jag återvände hemåt.


Sambon och jag var en sväng till Örebro på eftermiddagen då jag skulle hämta ut min mobiltelefon som mot alla odds blivit lagad på garantin och nu var färdig. Köpte lite handvärmare på XXL och hittade även en lekboll till pållarna som vi ska inviga imorgon.


Såg ett fascinerande fenomen på parkeringen som de skrivit om på Aftonbladet sista dagarna....iskristaller....häftig syn!

 

Kvällen innehöll mys i soffan med sambo och katter. Har tittat på film framför brasan och det känns som en fin avslutning på en ledig dag!

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards