Chocolicious

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Malin - 24 januari 2016 18:30

Idag blev en ganska lång dag där stora delar av dagen spenderades med att röja i svärföräldrarnas hus. Vi var där från 10-tiden på förmiddagen till 16-tiden på eftermiddagen. Känns dock som att det går framåt.

Stallet blev således sent idag och jag skyndade mig att mocka åt båda mina killar och lägga in maten. Hämtade in båda två tillsammans från hagen och idag har ju dessvärre vädret slagit om till plusgrader, vilket medförde slaskigt väglag med mycket blöt snö.


Ni vet en sån där dag då det inte känns inspirerande alls att ge sig upp i sadeln. Funderade länge och väl vart jag skulle rida, då vägarna lämnade mycket att önska gällande underlaget, och dessutom hann det ju bli mörkt.

Björn hade dessutom påbörjat plogning av ridbanan, vilket betydde att halva banan var plogad och halva oplogad. Men jag beslutade mig för att satsa på ridbanan iallafall och tur är väl det. För idag bjöd Nero verkligen på en fin känsla. Pga lite tung och slaffsig underlag så blev det mycket arbete med övergångar och Nero kändes så fin. Han bjöd på ett par väldigt fina övergångar från galopp till skritt, skrittade ett par steg och sedan igång i galopp igen. I traven red jag mycket öppna och förvänd sluta på volten för att lösgöra honom ordentligt i sidorna.


Varvade arbete med skrittpauser där vi jobbade bakdelsvändningar och där börjar vi verkligen få snits på det. Nero väntar in mig och vänder så fint och med lagom bjudning runt. Så nöjd!


När jag ridit färdig Nero fick han komma in i boxen och äta mellis. Plockade ut Dinoplutt på gången en stund och ryktade honom ordentligt. Å det uppskattar han verkligen. Han står med halvslutna ögon och njuter av lite egentid. Ser så mycket fram emot att få börja arbeta med honom igen efter vintervilan. Behöver dock invänta lite bättre underlag, för med tanke på prognosen så skulle jag gissa att underlaget ser ut som nedan imorgon....  


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards