Chocolicious

Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Malin - 25 januari 2016 22:30

Idag hade jag ledig förmiddag med Hovis inbokad. Så skyndade mig till stallet på morgonen för att hinna rida Nero innan Daniel skulle komma vid 10-tiden. Även idag fick det bli ett kortade pass på ridbanan där vi följde upp gårdagens arbete.

Även idag bjöd Nero på en väldigt fin känsla. Red previs som igår öppna och sluta i traven, la till lite ryggningar som satt super. I galoppen jobbade vi vidare med att kunna reglera övergångarna. Dvs galoppera 6 steg, ner till skritt utan travsteg, skritta 6 steg och sen fatta galopp igen. Så här höll vi på ett antal gånger, och varierade antalt steg i både skritt och galopp. Mycket nyttigt stärkande arbete där det gäller att Nero och jag är samspelta så han är förberedd på såväl fattning som avsaktning och verkligen är genomsläppt och väl lösgjord så han skrittade på fram emellan.

Kände på ett par bakdelsvändningar även idag med otroligt fint resultat. Så nöjd med det arbetet vi lagt ner för idag var han inte det minsta före mig, eller stressad i själva vändningen. Utan han väntade lugnt på min hjälp och trampade sedan runt med jämna bjudning och jämna steg.


Skrittade av och sen överlämnade jag Nero i Daniels händer en stund. Passade på att mocka och fixa höpåsar för en evighet fram över. Ja det känns iallafall så när man gör alla dessa höpåsar. Dock skönt när det är klart!


Katterna passade på att njuta i snön innan den försvinner för den här gången.

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards