Chocolicious

Alla inlägg den 27 januari 2016

Av Malin - 27 januari 2016 23:15

Jaha..när vädret är som allra tråkigast så har jag ägnat mig åt diverse.

Morgonen inleddes med ett besök hos djurkliniken för vaccination av båda min katter. Knappast ett populärt inslag, men ett måste. Det var under idel klagosång vi tog oss igenom bilfärden till kliniken, men väl på plats är båda min killar extremt väluppfostrade och sköter sig med den äran.


Vägde både två enligt sedvanlig manér och Månse han håller vikten så fin, idag 7,4kg.

Geeris är tyvärr märkt efter sista tidens trassel med hårbollar och inneliggande vård, så idag vägde han endast 4,8kg, har ju dock gått upp från 4,4kg när han blev inlagd. Men det tar ju alltid längre tid att återhämta än att förlora när det kommer till sjukdom. Så vi får kömpa vidare.


Tillbaka hemma fixade jag lite med tvätt och disk och bakade samtidigt semmelkladdkaka. Hur mumsigt som helst. Är ju som det bästa med semlan på en tallrik. Så himla gott. Till er som inte har provat, kan jag bara lämna mina starkaste rekommendationer för det är en riktig höjdare.


 


Efter att ha fixat färdigt så ägnade jag mig åt lite tävlingsplanering för säsongen 2016.

Eftersom klubben jag tävlade för förra året verkar lägga ner i år, så blir det till att byta klubb. Får tyvärr säga att alla alternativ känns ungefär lika lockande, så det lutar åt att jag återgår till att tävla för den klubben jag tävlat tidigare säsonger. Dock skippar jag lagdeltagande i år då jag blev mer än måttligt trött på förra årets oengagemang.


Som det ser ut nu så lutar det åt att årets debut bli Kumla Ridklubb den 12/3. Kan ju bli en bra avstämning för sedan var det lite glest med tillfällen som passade mig, så då blir det inte förrens 17/4 igen. Känns visserligen skönt med ett mindre hektiskt tävlingsprogram eftersom jag ska hinna med min lilla kille under våren.


Hade insläpp i stallet idag, så jag åkte dit vid 14-tiden, mockade till mina killar, fyllde på vatten och ställde fram maten. Passade även på att göra Dinos mathinkar för 10 dagar framöver, får ta Neros imorgon. Nero och jag tog sen en tur ut i naturen. Ett ganska så lagom pass med fokus på rund och låg form i samtliga gångarter. Så Nero fick verkligen stretcha ut och komma upp över ryggen. Stod mycket i lätt sist i galoppen och lät honom riktigt välva loss ryggen och det frustades nöjt från Neros sida. Idag stötte vi endast på en älg....


Nu väntar två nätter för min del och således blir det vilodag för mina killar imorgon.

Till helgen väntar dressyrträning för Pelle igen....det ser vi verkligen fram emot! 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards