Chocolicious

Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Malin - 31 januari 2016 20:15

Idag var det så äntligen träningsdax efter juluppehållet och jag var så taggade imorse. Hämtade in Nero från hagen och dressade på, lastade och så begav vi oss mot Dammängen. Kul att prova ett helt nytt och fräscht ridhus.

Väl på plats klädde jag på Nero och så begav vi oss in i ridhuset, å oj så ljust och luftigt det var.


Ida och Silke som hade tiden för mig var redan på plats när vi kom dit, och Pelle var lite försenad så de hade inte startat ännu. Skrittade fram Nero väl och red sedan igång. Å idag var det en taggad herre som var so mett ånglok att sitta på. Försökte jobba loss med såväl övergågnar och mycket tempoväxlingar, men ack så resultatlöst. Så idag bjöd Nero på ett riktigt skitpass i vår bemärkelse. Dvs han var fruktansvärt på och ägnade sig mest åt att springa ifrån mig. Pelle är ju dock en i min smak väldigt bra tränare som då la fokus på att överföra dagens energi till arbete. Så mot slutet så blev ju Nero ganska fin, om än mest i att rulla runt men vi fokuserade på att lösgöra honom trots att han var som ett ånglok och red mycket snabba växlingar mellan skolorna, dvs två steg i öppna, två steg i sluta, två steg skänkelvikning och så tillbaka. Fick även rida mycket skänkelvikning och diagonalsluta i galopp, samt en del förvänd galopp.


Så kan det bli, och det känns bara surt att lägga ut tid och pengar för tränare när Nero flippar ur, vilket han nästan aldrig gör. Men men, nya tag till nästa träning helt enkelt.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards