Chocolicious

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Malin - 1 februari 2016 22:30

Ledig dag och nattjobb för min del innebar sovmorgon och sen städning hemma. Så skönt att röja undan och göra fräscht.

Stallet på eftermiddagen och idag bjöd vädret inte på särskilt trevliga sidor. När jag väl var på plats i stallet började det vräka ner snö, och jag hade varken termobyxor eller regnbyxor med mig.

Fixade klart i stallet med mockning och mathinkar för 10 dagar framåt. Fyllde på ordentligt i alla hinkar med vårt nyinförskaffade kraftfoder i hopp om att vädret skulle lugna ner sig. När jag tagit in alla hästar med Annas hjälp hade jag dock inget annat val än att klä på oss och bege oss ut på ridbanan.
Nero behövde släppa på lite spänningar efter gårdagens pass och dessutom jobba bort lite mjölksyra. Han var ganska så taggade till att börja med även idag, och jag fick rida mycket övergångar och skolor för att få honom att verkligen slappna av. Slutligen efter lite galoppjobb så frustade han nöjt och jag kände hur han verkligen släppte ner mig på ryggen ordentligt.

Då avslutade vi för dagen och det var en väldigt nöjd och avspänd kille som skrittade av.


 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Skapa flashcards